אימוני כוח לגילאי נערים ונוער

במהלך משחק כדורגל של 90 דקות, שחקנים ברמה גבוהה יכולים לכסות בין 8 קילומטר ל (13 ק"מ). חלק משמעותי מזה יהיה בצורה של ספרינטים וריצות חזקות החוזרות ונשנות במהירות עם מעט מאוד זמן להתאוששות ביניהם. בעוד משחקי כדורגל זוטרים הם קצרים בזמן ועצמה נמוכה יותר, סיבולת עדיין משחקת תפקיד מרכזי. יותר טעויות נעשות בשלבים האחרונים של המשחק כאשר העייפות מתחילה לפגוע בטכיקה ובריכוז.

אימוני כוח 11-15:

אימוני הכוח בשלב הזה אמורים להמשיך להבנות באופן יסודי וכללי. תוכנית כוח עצימה מידי בגילאים אלו יכולה להוביל לפציעה ונזק לטווח הארוך. חשוב מאוד ליצור איזון בין השרירים ולא לפתח קבוצה אחת של שרירים כמו בענפי ספורט ספציפיים. אימון תחנות נחשב עדיין לטוב ביותר עבור גילאים אלו. ביצוע הפעילות צריך להעשות לפחות 12 פעמים, במידה והשחקן לא מסוגל לבצע מספר חזרות דומה החלף תרגיל או הורד משקל, אין לעבוד עד שמגיעים לכישלון. כמות אימוני הכוח צריכה לנוע בין 2-3 אימונים. מספר התרגילים או תחנות העבודה יהיה בין 6-9. במידה ובחרנו לעבוד עם משקולות חשוב להתאים את המשקל לגיל הביולוגי של השחקן, זמני המנוחה והעבודה יהיו ביחס מתאים לזמן הפעילות והעצימות.


אימוני כוח 15-18:
זה הגיל והשלב בו ניתן להתחיל לשלב ולפתח בהדרגה את אימוני הכוח הספציפיים. יש לבצע שלב זה בצורה נכונה יחד עם סבלנות כדי לממש את מקסימום הפוטנציאל אצל השחקנים ולמנוע סיכוי לפציעות ועייפות. ניתן להתחיל לבצע תרגילי משקל גוף בדרגות קושי גבוהות ושימוש במכשירים עם משקלים נמוכים עד בינוני בהדרגה.  שחקנים בגיל מאוחר יכולים כבר להוסיף משקל לתרגילי הכוח שלהם כמו לסקוואט, מכרעים, לחיצות כתפיים וכדומה. ניתן גם לעבוד במכשירים בחדר הכושר באופן חופשי. שחקנים חדשים בגילאים אלו שהגיעו ללא בסיס מוצק צריכים להמנע מאימונים אלו ולהתחיל בהדרגה. קיימת תופעה של שחקנים בגיל הצעיר יותר, הבנויים בצורה טובה ומפותחת להתפתות ולגשת מיד למשקלים ואימונים חזקים.